Рубрика: Մայրենի

Հայոց լեզու

371. Խոսքն ըստ օրինակի փոխի՛ր. ընդգծված անուղղակի խոսքը դարձրո՛ւ ուղղակի

            Օրինակ՝
ա) Սոնան ասաց, որ գյուղն իրեն դուր եկավինքն ուզում է էլի մնալ այդտեղ: 

Սոնան ասաց.
— Գյուղն ինձ դուրս եկավ, ես ուզում եմ էլի մնալ այստեղ: 

բ) Թզուկն ասաց, որ տղան գնա թագավորի գանձարան ու տեսնի կախարդական նկարը: 

Թզուկն ասաց.
— Ա՛յ տղա, գնա՛ թագավորի գանձարան ու տե՛ս կախարդական նկարը: 

  1. Հայրն Արտակին ասաց, որ ճանապարհից վերցնի իր հեծանիվը. որովհետև մարդկանց խանգարում է:
    Հայրն ասաց Արտակին․ 

    -Ճանապարհից կվերցնես քո հեծանիվը, որովհետև մարդկանց խանգարում է։
                2. Տղայի ընկերն ասաց, որ ինքն էլ չի սպասում թզուկի գալուն ու տուն է գնում

    Տղայի ընկերն ասաց․
    -Ես էլ չեմ սպասելու թզուկի գալուն, ես գնում եմ տուն։
                3. Թագավորը տղային ասաց, որ գնա երկրից երկիր ման գա ու գտնի իր մատանու քարը:
    Թագավորը ասաց տղային․ 

    -Գնա երկրից երկիր ման արի ու գտի իր մատանու քարը։
                4. Նապաստակն ու մուկն ասացին, որ իրենք գնում են տղային օգնելու:
    Նապաստակն ու մուկն ասացին․
    -Ես գնում եմ տղային օգնելու։

                5. Արջը նապաստակին ու մկանը խնդրեց, որ իրեն էլ տանեն աշխարհը   տեսնելու:
    Արջը նապաստակին ու մկանը խնդրեց․ 

    -Ինձ էլ տարեք աշխարհը տեսնելու։
                6. Արեգնազանը ներկայացավ և ասաց, որ ինքն իշխան Արմանի որդին է:
    Արեգնազանը ներկայացավ և ասաց․
    -Ես իշխան Արմանի որդին եմ։
                
    7. Թագավորը հյուրին խնդրում էր, որ իրեն մենակ չթողնի կախարդի մոտ: 

    Թագավորի հյուրին խնդրում էր․ 

    -Ինձ մենակ չթողնեք կախարդի մոտ 

    372. Ընդգծված անուղղակի խոսքը դարձրո՛ւ ուղղակի: 

                1. Նկարիչը կանչեց, որ ինքը շատ հետաքրքիր բան է գտել:
    Նկարիչը կանչեց․ 


    Նա շատ հետաքրքիր բան է գտել
                2. Տղան մորը գգաշացրեց, որ ինքը անծանոթ մարդկանց է հրավիրել:
    Տղան մորը գգաշացրեց․
    -ԵՍ անծանոթ մարդկանց եմ հրավիրել։
                
    3. Մայրը տղային ասաց, որ ինքն էլ է հետաքրքրվում տղայի հյուրերով:
    Մայրը տղային ասաց․ 


    -Ես էլ եմ հետաքրքրվում տղայի հյուրերով։
                
    4. Ընկերը Լևոնին ասաց, որ ինքը բացատում դարչնագույն մարդկանց է տեսել:
    Ընկերն Լևվոնին ասաց․
    -Ես բացատում դարչնագույն մարդկանց եմ տեսել։
                
    5. Լևոնն ընկերոջն ասաց, որ նա հավանաբար երազ է տեսել, ոչ թե իսկական             մարդկանց:
                6. Տղան շուրջը նայեց ու հարցրեց, թե որտե՞ղ կթաքնվեն, եթե անձրև գա:
    Տղան շուրջը նայեց ու հարցրեց․
    Որտե՞ղ կարանք թաքնվենք եթե անձրև գա։

     

    373. Ուղղակի խոսքը դարձրո՛ւ անուղղակի: 

                Օրինակ՝
    Մայրս ինձ հարցրեց.
    — Որտե՞ղ ես պահել մեր կախարդական շղթան:
    Մայրս ինձ հարցրեց, թե որտե՞ղ եմ պահել մեր կախարդական շղթան: 

                1. Աղվեսն ագռավին խնդրեց.
                — Ագռա՜վ քույրիկ, երգի՛ր, որովհետև շատ լավ ես երգում:
    Աղվեսն ագռավին խնդրեց, որ նա երգի, որովհետև շատ լավ ես երգում
                2. Արջն աղվեսին ասում էր.

                Դու աշխարհի ամենասիրուն աղվեսն ես:
    Արջն աղվեսին ասում էր, որ ինքը աշխարհի ամնասիրուն աղվեսն է։
                3. Երեխաները մտահոգվեցին.
                — Ինչպե՞ս պահպանենք մեր անտառը:
                4. Պապս ասաց.
                — Իմ իմացած միակ լեզուն հայերենն է:
                5. Պապս ասաց.
                — Ես շատ լավ էլ խոսում եմ ծառ ու ծաղկի հետ էլ, կենդանիների հետ էլ:
                6. Պապս ավելացրեց.
                — Չգիտեմ, նրանք քանի լեզու գիտեն, բայց իմ հայերենը շատ լավ հասկանում են: 

    374. Ուղղակի խոսքը դարձրո՛ւ անուղղակի: 

                1. Սուրհանդակն ասաց.
                Ալեքսա՛նդր, արքան հրամայել է, որ դու տեսնես վաճառականների բերած նոր ձին:
                2. Որդին խնդրեց.
                — Հայրի՛կ, թույլ տուր այս մի ձին ինքս վարժեցնեմ:
                3. Նայելով սլացող որդուն՝ թագավորը հրամայեց.
                — Ի՛նձ էլ ձի տվեք:
                4. — Ուսուցի՛չ, մտքի ետևից կհասնե՞մ այսպիսի ձիով, — հարցրեց Ալեքսանդրը:
                5. Արիստոտելն ասաց.
                — Ալեքսա՛նդր, որոշ փիլիսոփաներ հաստատում են, որ բազմաթիվ աշխարհներ             կան:
                6. — Այդ աշխարհներից մեկը ի՛նձ պիտի պատկանի, ուսուցի՛չ, — ասաց             Ալեքսանդրը: 

    375. Տեքստը փոխադրի՛ր՝ անուղղակի խոսքերն ուղղակի դարձնելով: 

                Մի մարդ ասում է, որ ինքը Սևանի ամբողջ ջուրը կխմի: Ընկերները ծաղրում են             նրան ու ասում, որ նա թող իր խոսքը գործով ապացուցի: Մարդն ասում է, որ  ինքը անպայման կխմի, եթե ընկերները Սևանից հանեն գետերի բերած ջուրը, չէ՞ որ ինքը չի խոստացել, որ գետերի ջուրն էլ կխմի: